Logo TM Progres
  • Strona Główna
  • O Nas
    • Nasz zespół w Pracy
    • Nasze Biura
  • Oferta
    • Księgowość KPiR, Ryczałt, VAT
    • Księgi Handlowe dla spółki z o.o.
    • Sprawozdania Finansowe spółek z o.o.
    • Kadry i płace
    • JDG i Spółki z o.o.
    • Sprzedaż i zakup Spółek i Małych Firm
    • Konto Firmowe mBank
    • PUE/eZUS dla Seniora
  • Cennik
  • FAQ
  • Porady
  • Kontakt
  • Strona Główna
  • O Nas
    • Nasz zespół w Pracy
    • Nasze Biura
  • Oferta
    • Księgowość KPiR, Ryczałt, VAT
    • Księgi Handlowe dla spółki z o.o.
    • Sprawozdania Finansowe spółek z o.o.
    • Kadry i płace
    • JDG i Spółki z o.o.
    • Sprzedaż i zakup Spółek i Małych Firm
    • Konto Firmowe mBank
    • PUE/eZUS dla Seniora
  • Cennik
  • FAQ
  • Porady
  • Kontakt
Telefon +48 577 588 730
24 listopada 2025

KSeF – co zmieni w prowadzeniu firmy i jak przygotować się do nowych przepisów?

Pierwszą informacją dla naszych klientów jest to, że z KSeF w Biurze Rachunkowym TM Progres w Bielsko-Biała klienci są bezpieczni. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wzbudza wiele pytań i wątpliwości, dlatego warto wiedzieć, czego się spodziewać. KSef

Jak KSeF wpłynie na JDG i spółki z o.o.?

Wielu przedsiębiorców zakłada, że biuro rachunkowe zrobi za nich wszystko – wystawi faktury sprzedażowe, pobierze zakupowe, zaksięguje automatycznie wszystkie dokumenty, a do tego jeszcze obniży stawkę za księgowość. Tak nie będzie, dlatego już na wstępie warto przygotować się na aktywny udział w procesie.

Pierwszym krokiem jest posiadanie aktywnego Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego – bez tego nie można nadawać uprawnień do KSeF. Kolejnym wymogiem pozostaje opisywanie faktur, co oznacza, że część pracy nadal spoczywa na przedsiębiorcy.

Najczęściej pojawia się też pytanie: „Czy mój program fakturujący będzie kompatybilny z KSeF?”. To obecnie realny problem do rozwiązania, dlatego warto upewnić się, że system używany w firmie będzie działał poprawnie.

Profil Zaufany – „rozrusznik” KSeF

Bez Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego przedsiębiorca nie będzie w stanie korzystać z systemu. Na szczęście jego założenie jest dziś prostsze niż kiedyś.
Dawniej proces wymagał rejestracji i wizyty w urzędzie skarbowym lub ZUS. Obecnie mamy kilka wygodnych opcji: można uzyskać profil przez bank lub korzystając z dowodu osobistego z warstwą elektroniczną.

Czym jest KSeF i jak działa?

KSeF to centralna baza danych, w której przechowywane będą faktury sprzedaży i zakupu. Dzięki temu:

  • Klienci nie będą otrzymywać faktur mailem ani w formie papierowej – pobiorą je z KSeF.
  • Przedsiębiorcy pobiorą faktury zakupowe bezpośrednio z systemu.
  • Dostęp do dokumentów mają tylko osoby z odpowiednimi uprawnieniami.

Oczywiście zmiany te budzą pytania, np. „Jak pobrać fakturę ze stacji paliw?”. Obawy są częściowo uzasadnione, ale KSeF ostatecznie ułatwi prowadzenie firmy i zmniejszy chaos związany z dokumentacją.

Bezpieczeństwo danych i kontrola urzędów

Dane w KSeF będą przechowywane przez Krajową Administrację Skarbową. Niektórzy przedsiębiorcy obawiają się wzmożonej kontroli, jednak warto pamiętać, że urzędy już teraz posiadają duże ilości informacji z plików JPK. Zmieni się tylko tempo dostępu do tych danych, a nie ich zakres.

Terminy obowiązkowego korzystania z KSeF

Korzystanie z KSeF należy podzielić na dwie części: wysyłanie faktur sprzedaży i odbieranie faktur zakupowych.

  • Największe firmy (sprzedaż brutto ≥ 200 mln zł w 2024) – obowiązek wysyłania faktur od 1 lutego 2026.
  • Pozostałe firmy – od 1 kwietnia 2026.
  • Najmniejsze firmy (sprzedaż ≤ 10.000 zł/miesiąc) – od 1 stycznia 2027, chyba że wcześniej przekroczą limit 10.000 zł.
  • Odbieranie faktur z KSeF – obowiązkowe dla wszystkich od 1 lutego 2026, niezależnie od wielkości firmy.

Oznacza to, że już od lutego 2026 przedsiębiorcy muszą być gotowi do pobierania faktur zakupowych z systemu – np. faktury za paliwo nie będą wydawane w formie papierowej, a jedynie dostępne w KSeF.

Jak przygotować się do KSeF?

Najważniejsze kroki to:

  1. Założenie Profilu Zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
  2. Sprawdzenie zgodności programu fakturującego z KSeF.
  3. Nauczenie się obsługi systemu i nadania odpowiednich uprawnień.

Dzięki temu przedsiębiorca nie tylko spełni wymogi prawa, ale również skorzysta z uproszczeń w prowadzeniu dokumentacji i fakturacji. KSeF z Biurem Rachunkowym TM Progres w Bielsko-Biała to pestka!

Sprawdź nasza ofertę
KSeF Bielsko-Biała

Z TM Progres KSeF nie jest straszny!

Wróć
© 2025 TM PROGRES Biuro Rachunkowe. Wykonanie: Wertui sp. z o. o.
Kontakt modal

Dane kontaktowe

Logo TM Progres

TM Progres sp. z o.o.
Biuro Rachunkowe

43-300 Bielsko-Biała
ul.Komorowicka 79 Ip.
(budynek Fiata)

34-120 Andrychów
ul.Krakowska 83 Ip.
(budynek Not)

tel. +48 577 588 730
tel. +48 536 001 111
k.gajczak@tmprogres.pl
j.balkowska@tmprogres.pl

NIP 551 262 32 21

Zobacz na mapie

Napisz do nas wiadomość




    Musisz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych, aby wysłać wiadomość.